آغاز اجرای طرح " مسجد، پایگاه قرآن"  در استان کرمان

امام جمعه کرمان گفت: کرسی تلاوت قرآن باید تبدیل به یک جریان پررنگ در مساجد شود و این مهم گسترش یابد.

آغاز اجرای طرح " مسجد، پایگاه قرآن"  در استان کرمان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی، در مراسم افتتاح رسمی طرح " مسجد؛ پایگاه قرآن" به همراه رونمایی از کرسی‌های تلاوت قرآن کریم مساجد که توسط ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان انجام شد؛ آن را اقدامی بسیار زیبا، جذاب و همراه با فکر نو در رابطه با ترویج کتاب هدایت انسان دانست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: امیدواریم کاری بسیار ماندگار و مؤثر و باعث جوانان و نوجوانان به مسجد و روی آوردن به قرآن و رونق مسجد شود.

او افزود: ان شاالله جوانان با انگیزه مضاعف پای کتاب وحی نشسته و آرام آرام از کرسی تلاوت به صحنه عمل و آنچه قرآن می‌خواهد، وارد شوند زیرا قرآن کریم جاذبه فوق العاده دارد.

امام جمعه کرمان ضمن قدردانی مجدد از دست اندکاران کرسی تلاوت مساجد تصریح کرد: قاریان شهر کرمان هم الحمدلله هم توانمند و برجسته‌اند و هم حرف برای گفتن دارند و هم برنامه قابل ارائه؛ ان‌شاءالله هیئت امنا بستر را فراهم کنند تا کرسی تلاوت تبدیل به یک جریان پررنگ در مساجد شود و این مهم گسترش یابد و همه مساجد شهر را پوشش دهد و هر کس در هر نقطه‌ای از این کرسی‌ها بهره ببرد.

حضور 62 قاری در طرح مسجد پایگاه قرآن

سپس مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان نیز گفت: تا کنون 62 نفر قاری قرآن استانی کانونی و محله‌ای برای شرکت در طرح مسجد پایگاه قرآن ثبت نام کرده اند.

علی مهدی‌خانی، افزود : المان‌های این طرح از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به 25 مسجد در شهر کرمان اهدا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح مذکور هر هفته طی یک جلسه نیم ساعته با قرائت مجلسی اجرا می‌شود؛ افزود: 62 نفر قاری قرآن استانی، کانونی و محله‌ای تاکنون برای شرکت در این طرح ثبت‌نام کردند.

او یکی از اهداف اجرای این طرح را ارتباط مساجد با یکدیگر و برگزاری مسابقات قرآن محله‌ای دانست و اظهار کرد: مبنای این طرح فرمایشات رهبری در محفل انس با قرآن در فروردین ماه 1401 است.

وی ترویج و تبیین قرآن، تفسیر، مفاهیم قرآنی و ترغیب جوانان و نوجوانان به این مهم عنوان و بیان کرد: سعی در گسترش اجرای طرح، ارتقا و افزایش تعداد مساجد داریم.

لزوم ارتباط‌گیری مساجد

در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در توضیح بیشتر راجع به این اقدام گفت: در گام نخست 25 کرسی تلاوت در 25 مسجد برای اجرای هفتگی جانمایی می‌شود.

محسن روحی، با اشاره به اینکه امام جماعت، هیئت امنا، قاری قرآن و کانون مسجد از ارکان مهم در راستای اجرای این طرح هستند؛ ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال مساجد بیشتری در این طرح شرکت کنند و به تدریج کل مساجد را در برگیرد.

وی مرحله دوم کار را ارتباط‌گیری مساجد با یکدیگر دانست و افزود: توان ادارا کل ارشاد در مرحله اول برای 25 مسجد بود.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان